WARCRY (USA), SEE YOU IN HELL, GATTACA, TOMORROW’S HELL
čtvrtek 10. 9. 2015, 19:00
Yacht (Kolejní 6, Brno)
WARCRY (USA)
Čirý zlo z Portlandu v Oregonu aneb D-beat all-star tým. V útočné lajně Hishero is gone, Tragedy, From Ashes Rise, ze zadu to jistí Hellshock a Remains Of The Day. Nenech se zmást, tahle kapela drtí D-beat inspirovaný osmdesátkovou Skandinávií, takže Discharge/Discard inspirovaný bordel s drtícím zvukem.
DIY legie temné post-punk / death-rockové zkázy z italské Bologně.
Členové Guida, Kontatto a Agipunk rec. Punkovější než tma, temnější než punk.
Opraš desky Joy Division.
Rožnovký elektro punk'n'bass. Původní sestava z devadesátek se mírně obměnila a už dva roky opět drtí punk s větším žánrovým záběrem a digitálním bubeníkem, takže techno jak cyp. http://kultra.cz
APOLITA
Divokej a rychlej hardcore punkovej atak se slova chrlícím řevem z
okolí Kroměříže / Orlové. Střet punk core amerických The Casualties a nasranou
variací na Kritickou Situaci.
Na konci kalendářní zimy, že vleky zas pojedou do května je už holt normální, jsme si připravili něco spíše pozitivního, nicméně cca týden na to zas spadnem do naší bahnité klasiky. Tedy popořadě:
Vadí ti taky, že v neděli si můžeš zajít na živou muziku jen do kostela? Nám ano, takže máme plán!
Pořádáme ve spolupráci s KABINETEM MÚZ a BUMBUM SATORI ORG:
neděle 22.3.2015
Vstup: 200,- (Z každého prodaného lístku půjde 25,- na podporu kolektivu Kulturou proti chátrání)
RETOX (US)
Sympatická HC/punk partička z kalifornských pláží, ve které se sešli mládenci z The Locust, Head Wound City a Holy Molar. San Diego punk žije!
Milí, slušní kluci, kteří více než ve zkušebně nebo po hospodách tráví společnej čas společným focením a točením promo materiálů a reklam. Je teda fakt, že tě pak na živo semelou Silou kovadliny!
Kapela, ve které se sešli kluci s krizí středního věku, kteří se s ní rozhodli bojovat děláním bordelu. Vzhledem k tomu, že jsou to již známé persony, tak jim to všichni tolerujem.
Lyonské duo, zeď hlasitejch aparátů, velké podlazené bicí, prostě vše, co je nutný k poctivýmu sludge stoner doom metalu. Carne maj navíc v sobě špetku diy hardocore punku a samozřejmě francouzský emo srdíčko. Inspiraci hledej u spřízněných Overmars či Sofy Major, případně švédských Galvano. Pořád nic? Tak třeba Eyehategod..
Původní rozhovor vyšel na Scene better days (odkaz níže).. by Ed Ling Řekni nám o vás více. Jako celek všichni vypadáte příliš
mladě a mile, abyste přicházeli s takovým… nářezem.
Většinou je nám lehce po pětadvaceti. Ale stejně většinu
hlasitý, nasraný hudby udělali mladí, aby nasrali starý, kterým se stejně
nelíbí. Nemyslím, že je to teď jiný. I moje matka si myslí, že hrajeme hrozně.
Z textů je jasný, že máte něco, čemu by se dalo říkat sociální
cítění. Někdy se říká, že sociální sítě a média nebo třeba Xbox tyto
kontra-kulturní tendence spíš u mladých potlačily, souhlasil bys? To může být pravda u některých stylů, ale to cítění je tam
stále. Předpokládám, že ze své podstaty anti-autoritářská hudba (a tím mám na
mysli tu opravdovou a ne nesmysly ve stylu "nemám rád své rodiče nebo svou
práci") pořád buď směřuje do undergroundu, nebo tam zůstává z vlastní vůle
těch, kteří takovou hudbu tvoří. Mainstreamový hudební průmysl nechce mít nic
společného s tímhle cítěním a naopak subkultura nechce mít nic do činění s tímhle
průmyslem, tudíž tento pat pokračuje a končíš ve frakci, která je, dle mého
názoru, talentovaná a informovaná, ale málokdy se dívá na svět jako většina.
Nedávno jste vydali vaše první LP - Far from the Callous
Crowd, které bylo poměrně dost dobře přijato v undergroundových médiích a
časácích. Jak se to všechno seběhlo? Trvalo to celkem dlouho, než deska vyšla, ale nakonec
jsme to dali dohromady a jsme fakt spokojení s výsledkem – se zvukem, obsahem, obalem
atd. Je tam v podstatě materiál za tři roky, takže dát to dohromady byl celkem
oříšek, protože jsme se posunuli ve stylu. Ale přesto se podařilo dobře
zakomponovat některé starší věci. A samozřejmě velmi poníženě respektujeme fakt,
že je to opravdu dobře přijímáno, protože jsme do toho dali dost úsilí, haha.
A jak odhaduješ šance, jestli z toho něco převezmou
maintreamový média a tisk? Zdá se, že teď frčí metalovej d-beat… Nechci zbytečně přemýšlet o věcech, jako je tahle. Zdá
se mi, že kapely, který chtějí prorazit někam výš, si nikdy neužijí to, co
právě dělají, protože se pořád honí za něčím víc prestižním, lepším. Nemluvě o
tom, že ve většině případů jsou tyhle ambice neopodstatněný, protože tyhle
kapely stejně mají malou nebo žádnou šanci být tam, kde by chtěly být. My jsme
jeli turné po Velké Británii, kde většina koncertů byla pořádána lidmi, které
jsme už znali, v malých prostorách, sociálních centrech, barech a bylo to v
pohodě jako prase. Navštívíte místa, kde se obvykle nikdy nedostanete a potkáte
ty nejlepší lidi. Myslím, že to je to pravý, a ne nějaká naivní vidina. Přestože sociální sítě jsou s nadsázkou „stroj hnaný
temnými silami, které by rády ovládly tuhle planetu,“ jsou velmi užitečné pro
propagaci a oslovení publika. Facetube, twitter, bandcamp, atd. – pomohly vám
jako kapele v něčem? Je to nejúčinnější způsob komunikace s publikem v dnešní
době. Můžeš představit svou hudbu tisícům, zdarma, okamžitě. A je to samozřejmě
dobrý pro zařizování turné a podobně.
Veřejnou angažovanost a nasranost máš něco jako rodinnou
tradici. Jak moc tě ovlivnilo to, co dělal tvůj otec s Icons of Filth?
[http://www.artofthestate.co.uk/mainindexpages/icons.htm]
Myslím, že jeho vliv jako osoby - jeho myšlenky a
rozhled - měl na mě silný dopad již od útlého mládí. A kapela byla jen
prodloužením jeho osobnosti. Byl to opravdu hodnej člověk, kterej měl skvělej
způsob, jak se dívat na věci a určitě jsem si od něj vzal do života mnoho. A
pořád si beru. Ale fakt nezníme jako Icons of Filth nebo snad jo? Myslím, že podvědomě
tam z části díky téhle vazbě musí být nutkání dělat hudbu, ale není to převažující
motiv. Myslím, že naše zaměření je podobný, je tady názorovej odkaz, ale ten vůbec
nevede ke zvuku nebo stylu.
Někteří říkají, že jste neo d-beat. Někteří říkají, že
jste metalcore. Někteří říkají, že jste crust-punk. Kam byste zařadili sami
sebe?
Haha! Nedávno nás na plakátu v Brightonu popsali jako
"kontinentální neo-crust". Obvykle používáme slogan "zběsilej
hardcore thrash punk", ale nejsem si jistej, jak dobře nás vystihuje. V
běžné konverzaci obvykle říkám "je to rychle."
A jaké jsou tedy vaše vlivy? Zeke. Snuff. Propagandhi. Conflict. Mastodon. Refused.
Rush. Fleetwood Mac. Minor Threat. Určitě slyším Fleetwood Mac. Teď - název Grand Collapse.
Hádám, že je to komentář k nevyhnutelnému hospodářskému a sociálnímu zhroucení
západní civilizace, a ne post-moderní pocta dětským hrám a stavebnicím jako Jenga
a Kerplunk. Řekni nám něco víc. Je to název první skladby, kterou jsme napsali a vydali
na našem prvním EP. Obsah toho válu je o změně vědomí, ke které by mohlo eventuálně
ve společnosti dojít. Až někomu konečně dojde, kam se řítíme, a vznikne potřeba
společenskýho posunu směrem k větší rovnosti a víc spravedlivému, férovému
stavu. Nicméně, nemyslím si, že budeme lemovat ulice s vidlemi a lucernami a vytahovat
ven politiky za vlasy, jak píseň napovídá. To byl jen vtip, Vaše ctihodnosti.
Řekni nám víc o umělci, který má na svědomí obal vaší
desky. Vypadá to jako nějakej dřevoryt…. John Abell. Náš přítel a jeho mimořádný dřevoryt. Můžete
se podívat na jeho věci on-line nebo v několika galeriích po celém jižním
Walesu…
Zdá se, že D-beat a anarcho-punk v Bristolu stále
žije. Především v The Red Lion pořádají některé koncerty pro milovníky
okovaných křiváků. Nedávno jsem tam slyšel Infernoh (bylo to krutý). Je to jen
byznys jako obvykle – anebo je to nějaká crustová renesance? Bristol, pokud jsem si vědom, měl vždy silnou punkovou
scénu. Žiju tady už čtyři roky a pořád se tu něco děje. Crust je pouze jedna část
scény, ve městě takhle funguje dost dalších kolektivů a stylů, mám rád většinu
z nich a nefunguju jen v rámci jednoho stylu.
Jsou nějaké kapely či promotéři,
které bys rád vypíchnul? Právě nám skončilo turné s Dropping Bomb z Dublinu.
Je to skvělá parta lidí a kurevsky dobrá kapela. Uděláš nejlíp, když si je
proklepneš. Zmínil bych také Telepathy, progresivní sludge-metalová kapela z
Colchesteru. Nedávno hráli na release party naší desky a totálně to tam
rozbili.
Co dalšího máte v plánu? Turné, nový materiál? Všechen náš materiál jsme použili na týhle desce, takže se
teď soustředíme na koncertování, dokud nás to neomrzí hrát. Právě jsme se
vrátili z výletu po Velké Británii/Irsku a tento měsíc vyrážíme na pár týdnů do
kontinentální Evropy, takže se už těšíme. Pak taky začneme tvořit novej
materiál na další desku v příštím roce. A na závěr, je něco dalšího, co bychom měli vědět o vás,
vaší kapele nebo scéně? Možná jo.
Po dvouměsíčním odpočinku se opět hlásíme s dalším kraválem. Minulý koncert byl tak trochu nostalgicko-melancholickej, tentokrát půjde o pořádnou ránu do držky. Trochu narychlo, ale někdy nejde uhnout a zůstat stát. A to bude platit i o samotným koncertu! Poslední zářijový den nás totiž navštíví tornádo GRAND COLLAPSE z waleského Cardiffu a anglického Bristolu. Zářezy jsou zatím dva - bezejmenný EP a aktuální výborný LP Far From The Callous Crowd. Hudebně jde o rychlej anarcho-thrash punk, zuřivej tak, jak má být. Jak říkali v Praze, vzpomeň si na Talk Is Poison, plus pomalejší pasáže se otíraj o From Ashes Rise. Ale když přijde na vlivy, tak je rozptyl větší - Conflict, Corrosion Of Conformity, MDC, Minor Threat, Refused, Mastodon, Rudimentary Peni, apod. Pokud se v tom začínáš ztrácet, tak věz, že zpěvák GRAND COLLAPSE je synek již zesnulého Stiggy Smega z legendárních Icons of Filth. Což se sice nepočítá, ale tady jablko nespadlo daleko od stromu a tohle budeš asi rozdejchávat dlouho! Taky proto, že tě na úvod večera zdecimuje několik už zlidovělých hitovek o konci světa z pera přísnotické RISPOSTY. Nový ksichty, starý vály, syrovej crust/punk a veselé historky z brněnské periferie.